1. W jaki sposób mogę znaleźć się na wysokich pozycjach w Google ?

Nie ma magicznych sztuczek by znaleźć się na wysokich pozycjach wyników wyszukiwania. Jeśli chcesz to zrobić, zadbaj by Twoja storna była: użyteczna dla odwiedzających, była zoptymalizowana pod kątem technicznym (mobilność, szybkość wczytywania, bezpieczne połączenie SSL, semantyczny kod). Zadbaj o dużą ilość unikalnej, aktualnej i wartościowej treści z słowami kluczowymi oraz systematycznie zdobywaj wartościowe linki (odnośniki) do niej.

Jak odpowiedział John Mueller (Webmaster Trends Analyst, Google), głównym czynnikiem rankingowym w Google jest „Niesamowitość”.

Inny ważny cytat pochodzi od Gary Illyes (Webmaster Trends Analyst, Google) i mówi:

„Ranking without links is really, really hard. Not impossible, but very hard.”

2. Moje pozycje spadły w ostatnim czasie co się stało ?

Pozycje stron w wynikach wyszukiwania zmieniają się cały czas. Wynika to z ciągłych zmian w algorytmie (kilkaset zmian w ciągu roku), rosnącej konkurencji, oraz zmieniającej się technologii. Nieustanie, należy pracować nad dobrą widocznością strony w wynikach wyszukiwania.

3. Jestem wysoko, ale czemu nie przekłada się to na mój biznes ?

Trudno odpowiedzieć jednoznacznie. Przyczyną może być słaba strona, zła nawigacja, niejasna struktura strony. Ludzie mogą wchodzić na stronę, ale nie będą wiedzieć co zrobić dalej. Sprawdź również, czy wybrane frazy kluczowe na pewno są dobre dla Twojego biznesu.

4. Posiadam dużą ilość linków do swojej strony, ale czemu nie jest ona wysoko ? 

Google zwraca szczególną uwagę na jakość odnośników do Twojej witryny, a nie liczbę. Wiele linków z przypadkowych miejsc, będzie miało mniejszą wartość niż link z powiązanej tematycznie z Twoim biznesem strony o wysokim współczynniku zaufania i popularności.

5. Jak długo będzie trwało pozycjonowanie ?

Ze względny na ciągłe zmieniające się otoczenie (zmiany w algorytmach, wzrost konkurencji), trudno jest określić dokładny czas. Na wpływ długości pozycjonowania fraz kluczowych ma ich rodzaj, konkurencyjność, budżet  oraz sama strona. Dla prostych fraz z niską konkurencją pierwsze efekty powinny być widoczne po 3-4 miesiącach, dla większości stron będzie to rok i dłużej, więcej pisałem artykule o wyborze agencji.

6. Czy mogę zając się pozycjonowaniem samemu ?

Tak, ale musisz pamiętać, że SEO cały czas ewoluuje. Aktualnie są potrzebne umiejętności z wielu obszarów. Agencje skupiają specjalistów od analityki, strategii, programowania, grafiki, treści. Poprzez efekt skali osiągają również niższe koszty pozycjonowania (zakup narzędzi, domen internetowych, serwerów hostingowych, itp). Jednak w  przypadku mało konkurencyjnych fraz, samodzielne pozycjonowanie strony może być skuteczne. Musisz jednak zadać sobie pytanie czy, wolisz rozwijać swój biznes i dbać o klientów, czy zając się w tym czasie pozycjonowaniem stron.
Przeczytaj również: Pozycjonowanie Stron – Poradnik

 

6 najczęściej zadawanych pytań agencji SEO2 min read
5 (100%) 2 głosów