Pozycjonowanie Wrocław

Michał Wiercimok

Michał Wiercimok

Od 2003 roku pomagam firmom zwiększać zyski z wyszukiwarki Google, dzięki skutecznym strategiom SEO. Dowiedz się więcej.

Formularz kontaktowy

Skuteczne pozycjonowanie Wrocław

Reklama zewnętrzna na billboardach, spoty reklamowe w telewizji, a także audycje w radiu to formy marketingu znane od dziesięcioleci. Zdecydowanie krótsza jet historia promocji w Internecie, jednak już dzisiaj każdy marketingowiec zdaje sobie sprawę z jej ogromnego znaczenia.

Obecnie 84% Polaków ma dostęp do Internetu, a ponad połowa obywateli naszego kraju robi w nim zakupy. Równie chętnie korzystamy z usług internetowych, a jeśli już wybieramy się do stacjonarnego lokalu usługowego, informacji o nim szukamy w sieci. Dlatego też pozycjonowanie Wrocław, jak i na każde inne miasto w Polsce, to klucz do pozyskania nowych klientów. W przypadku niewielkich firm lokalnych często to wystarcza, natomiast większe przedsiębiorstwa powinny promować stronę  wśród internautów z całego kraju.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie stron Wrocław?

Wiele jest rodzajów działań marketingowych, a każdy z nich ma określone cele. Podobnie jest z pozycjonowaniem strony w Internecie. Wyższa pozycja w wyszukiwarce służy jasnym celom, których jednak jest całkiem dużo. Docelowo pozycjonowanie strony firmy ma po prostu zwiększyć jej zyski. Wysoka pozycja w wyszukiwarkach na najważniejsze frazy zapewnia większy ruch na stronie, co logicznie powoduje wzrost sprzedaży.

Ponadto, pozycjonowanie stron internetowych Wrocław, a więc działanie lokalne, sprawia, że docieramy z przekazem do tych odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem będą chcieli skorzystać z naszej oferty.  Warto mieć na uwadze, że dzisiaj w Internecie obecna jest niemal każda, nawet najmniejsza firma lokalna, co powoduje dość spory bałagan.

Klient poszukujący fryzjera we Wrocławiu, jest zmuszony do wpisania w wyszukiwarce nazwy miasta, gdyż w przeciwnym wypadku ukażą mu się oferty z całego kraju. Dlatego właśnie pozycjonowanie lokalne jest tak ważne.

Optymalizacja SEO, zarówno ta lokalna, jak i na cały kraj, zwiększa również rozpoznawalność firmy oraz prestiż marki. Nawet jeśli klient nie wybierze oferty danego przedsiębiorstwa, jeżeli zobaczy jego stronę w czołówce wyszukiwania, prawdopodobnie zapamięta jej nazwę, od razu uznając ją za prestiżową – przecież nie każdy dociera na szczyty wyszukiwań Google.

Podsumowując, skuteczne pozycjonowanie Wrocław, jak i to na cały kraj, to działanie niezbędne, ze względu na takie korzyści, jak:

  • większa sprzedaż
  • większy przychód
  • większa rozpoznawalność i prestiż

Aby dowiedzieć się więcej o procesie pozycjonowania stron polecam artykuły:

Pozycjonowanie Wrocław-Polska – na czym to polega?

Naszym celem jest zapewnienie klientowi oczekiwanych rezultatów w jak najkrótszym czasie. Niemniej jednak pozycjonowanie strony wymaga przeprowadzeniu szeregu czynności, których efekt nie zawsze jest widoczny od razu. Warto również zaznaczyć, że schemat działania zawsze jest nieco inny. Zupełnie inaczej podchodzimy do pozycjonowania Wrocław, jak i ogólnopolskiego, jeżeli wprowadzamy do wyszukiwarki nową stronę internetową, a inaczej, gdy poprawiamy pozycję tej, która jest tam już obecna od pewnego czasu.

Decyzja o podjęciu poszczególnych działań zależy również od branży, rozmiaru i celów danej firmy.  Próbując jednak ująć proces pozycjonowania w jakieś konkretne ramy, należałoby go podzielić na następujące etapy:

  • Audyt SEO
  • Wdrożenie działań
  • Monitoring efektów
  • Kontynuacja

Przeprowadzenie szczegółowego audytu to zawsze klucz do sukcesu. Oczywiście nie dotyczy on nowych stron, wobec których nie były prowadzone dotychczas żadne działania SEO. W przypadku takich witryn czynności przeprowadzane przez nas przed wdrożeniem działań SEO ograniczają się do analizy branży, sytuacji rynkowej, a także zapoznania się z planami klienta.

Jeżeli jednak strona jest już obecna w sieci i była pozycjonowania, sprawdzamy, które elementy strategii SEO wymagają poprawy. Przyglądamy się witrynie pod kątem jej widoczności w sieci, a także optymalizacji poszczególnych jej elementów strukturalnych i treściowych. Na koniec sporządzamy raport w postaci zaleceń dotyczących koniecznych do wprowadzenia rozwiązań.

Przykład wzrostu ruchu na stronie dzięki pozycjonowaniu.

Pozycjonowanie Katowice
Pozycjonowanie stron internetowych – wykres wzrostu widoczności i ruchu

Zakończywszy przeprowadzanie audyty, po sporządzeniu raportu jesteśmy gotowi do podjęcia właściwych działań. Kluczowe jest zoptymalizowanie witryny, aby działała płynnie, a czas wczytywania podstron był możliwie najkrótszy. Ogromne znaczenie ma właściwe przystosowanie plików graficznych i wideo. Ponadto, działamy również na poziomie treści, zapełniając stronę sensownym przekazem ubranym w czytelną formę, z uwzględnieniem zaleceń SEO.

Naszym zadaniem jest również znalezienie właściwych fraz kluczowych. Jeżeli obsługujemy firmę wywodzącą się ze stolicy Dolnego Śląska, wykonując pozycjonowanie strony Wrocław, poszukujemy fraz zawierających nazwę miasta, jak i tych ogólnych.

Następnie z częstotliwością oczekiwaną przez algorytmy Google rozmieszczamy wybrane frazy na stronie głównej, podstronach oraz na stronach zapleczowych. Grupę najważniejszych działań SEO dopełnia odnalezienie atrakcyjnych źródeł linków. Obecność linku do strony firmowej w sieci to jeden z kluczowych elementów uwzględnianych przez Google. Zapewniamy dostęp do portali wysoko cenionych przez algorytm.

Na bieżąco sprawdzamy efekty naszych działań oraz w razie potrzeby lekko je modyfikujemy. Pragniemy zauważyć, że pozycjonowanie to działanie ciągłe, które tak naprawdę nigdy się nie kończy, jeżeli strona ma zachować wysoką pozycję w Google. Dlatego też po wprowadzeniu witryny do wyszukiwarek i przeprowadzeniu niezbędnych działań początkowych, kontynuujemy pozycjonowanie poprzez zamieszczanie w sieci linków do strony, odświeżanie treści na stronie, zdobywanie pozycji na kolejne frazy i tym podobne czynności.

Cennik Pozycjonowania Wrocław

Pozycjonowanie lokalne Wrocław już od 799 zł netto miesięcznie. Dla niektórych konkurencyjnych branż efektywność działań w tych budżetach może być niższa i może wymagać większego zaangażowania.