Pozycjonowanie Poznań

Michał Wiercimok

Michał Wiercimok

Od 2003 roku pomagam firmom zwiększać zyski z wyszukiwarki Google, dzięki skutecznym strategiom SEO. Dowiedz się więcej.

Formularz kontaktowy

Świadomość wpływu pozycjonowania na rozwój i przychody firmy stale rośnie, jednak wielu przedsiębiorców wciąż nie zdaje sobie sprawy, jak niezbędna jest tego typu aktywność w internecie. Pozycjonowanie Poznań, ale też działania SEO na skalę ogólnopolską w przeważającej liczbie przypadków są nie tyle działaniami potrzebnymi, co wręcz kluczowymi dla działalności przedsiębiorstwa.

Produkt sam się (nie)obroni

Z pewnością nie ma mowy o sukcesie w biznesie bez jakościowego produktu. Niemniej niektórzy przedsiębiorcy mają skłonność do przeceniania wpływu jakości oferty na przychody. Nawet najlepsza oferta nie zapewni oczekiwanych rezultatów, jeżeli potencjalni klienci się o niej nie dowiedzą. Możesz być naprawdę wybitnym fotografem lub piekarzem działającym w Poznaniu, jednak nikt się o tym nie dowie, dopóki nie skorzysta z Twoich usług.

Zatem w pierwszej kolejności trzeba zachęcić potencjalnych klientów, aby przetestowali Twoją ofertę, a dopiero potem można polegać na jakości świadczonych usług. Najprostsza droga do zwiększenia ruchu w Twoim zakładzie to zwiększenie widoczności w sieci, gdyż to tam najczęściej ludzie poszukują dziś informacji na temat produktów i usług. Pozycjonowanie stron Poznań skutkuje pojawieniem się Twojej strony internetowej na szczytach wyszukiwań internetowych, dzięki czemu użytkownicy poszukujący danego typu usług lub produktów dowiadują się o Twoim istnieniu.

Aby dowiedzieć się więcej o procesie pozycjonowania stron polecam artykuły:

Pozycjonowanie stron internetowych Poznań – czy to się opłaca?

Kolejny mit na temat pozycjonowania dotyczy kosztów działań SEO. Przedsiębiorcy rezygnujący z pozycjonowania bywają przekonani, iż zwyczajnie im się to nie opłaca. Jako alternatywę często wybierają wykupienie pozycji w Google. Na czym to polega i czy jest to sensowna alternatywa dla pozycjonowania Poznań?

Google daje możliwość wykupienia czołowej pozycji w wyszukiwarkach. Pozornie mogłoby się wydawać, że to bardzo wygodne i korzystne rozwiązanie. W rzeczywistości jednak płatne pozycje nie zapewniają takich rezultatów, jak pozycjonowanie organiczne. Z czego to wynika? Główne czynniki, to:

  • Brak zaufania klientów – strony, dla których pozycja w wyszukiwaniach została wykupiona, są oznaczone etykietą „reklama”. Internauci mają nawet kilkukrotnie mniejsze zaufanie do takich stron, przez co często zupełnie nie zwracają uwagi na 2-3 pierwsze propozycje wyświetlane w wyszukiwaniach. Ich uwagę zwraca pierwsza strona spośród tych, które znalazły się na liście wskutek pozycjonowania organicznego
  • Brak prestiżu – pozycjonowanie stron Poznań, jak i to ogólnopolskie, ma na celu przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie, a w efekcie poprawę wyników sprzedaży. Niemniej jednak istotnym aspektem jest również zwiększenie prestiżu firmy. Czołowe miejsca w wyszukiwaniach oznaczają iż firma podchodzi poważnie do kwestii marketingowych oraz dokłada starań, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Wykupienie pozycji w wyszukiwarce jest natomiast postrzegane jako tak zwane „pójście na łatwiznę” i wcale nie kojarzy się z profesjonalizmem.
  • Działanie tymczasowe – płatne wyciągnięcie strony na szczyt wyszukiwań to działanie doraźne. Kiedy minie okres, na który pozycja została wykupiona, brak działań SEO sprawia, że strona spada na odległą pozycję. Ażeby znów pojawić się na szczycie, trzeba ponownie zapłacić taką kwotę, jak poprzednio. Organiczne pozycjonowanie stron Poznań również jest działaniem ciągłym, jednak po zakończeniu okresu wstępnego generuje minimalne koszty, które umożliwiają utrzymanie wysokiej pozycji w wyszukiwaniach.

Przykład wzrostu ruchu na stronie dzięki pozycjonowaniu.

Pozycjonowanie Katowice
Pozycjonowanie stron internetowych – wykres wzrostu widoczności i ruchu

Skuteczne pozycjonowanie Poznań – kompleksowe działania

Systematycznie prowadzone działania SEO dają szereg korzyści, z których najważniejszą jest rzecz jasna zwiększenie przychodów. Oczywiście taki jest ostateczny cel pozycjonowania, osiągany poprzez realizację mniejszych celów, polegających na zwiększeniu: ruchu na stronie, popularności firmy oraz prestiżu marki. Warunkiem sukcesu jest jednak kompleksowe działanie na wielu płaszczyznach. Nie sposób określić jeden uniwersalny schemat działania, gdyż pozycjonowanie w dużej mierze jest zależne od specyfiki danej firmy, jak i jej branży. Nie bez znaczenia są również dotychczasowe działania SEO. Niemniej jednak w każdym przypadku niezbędne jest działanie na dwóch płaszczyznach:

  • zewnętrznej
  • wewnętrznej

Działania zewnętrzne to niejako promocja strony na innych witrynach. Algorytmy Google są tak zaprogramowane, aby wyróżniać strony, o których dużo się mówi w internecie. Dlatego też jednym z niezbędnych działań jest zamieszczanie linków do witryny firmowej na portalach zewnętrznych. Należy zaznaczyć, że im większy prestiż danego portalu, tym lepszy efekt zamieszczenia linku. Dzięki gęstej sieci kontaktów w branży, która jest efektem mojej wieloletniej działalności, posiadam dostęp do najbardziej prestiżowych portali docenianych przez algorytmy.

Działania wewnętrzne są nieco bardziej złożone. Kwestią kluczową jest techniczna optymalizacja witryny. Powolne wczytywanie się strony, czy też poszczególnych podstron, dyskwalifikuje witrynę z rywalizacji o najwyższe pozycje. Ponadto, w ramach działań wewnętrznych na stronie firmowej zajmuję się również przygotowaniem odpowiedniej treści. Wypełniająca stronę treść jest niezwykle ważna, gdyż pełni kilka funkcji. Po pierwsze musi być atrakcyjna dla użytkownika, przyciągając tym samym jego uwagę. Trzeba także pamiętać, że im dłużej internauci przebywają na stronie, tym wyższa pozycja witryny w wyszukiwaniach, zatem treść powinna być angażująca. Oczywiście teksty perswazyjne mogą również świetnie sprzedawać produkty i usługi. Ich zadaniem jest zatem przekonanie użytkownika, iż powinien skorzystać z oferty.

Z perspektywy działań SEO najważniejsze jest jednak nasycenie treści właściwymi frazami kluczowymi. Moim głównym zadaniem, jest w tym przypadku odnalezienie fraz kluczowych, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarce przez użytkowników, którzy poszukują produktów tego typu, co oferowane przez firmę, dla której realizuję dane zlecenie.

Propozycje grafik/wykresów:

  • wpływ pozycjonowania na zwiększenie ruchu na stronie – np. jak wzrasta w pierwszych tygodniach/miesiącach od rozpoczęcia działań.
  • Porównanie kosztów wykupienia pozycji i nakładów wydanych na pozycjonowanie organiczne, niezbędnych dla osiągnięcia takich samych rezultatów

Cennik Pozycjonowania Poznań

Pozycjonowanie lokalne Poznań już od 799 zł netto miesięcznie. Dla niektórych konkurencyjnych branż efektywność działań w tych budżetach może być niższa i może wymagać większego zaangażowania.