Czat na stronę – jaki wybrać?

Czat na stronę – jaki wybrać?

Aktualnie coraz większą popularnością cieszą się komunikatory jak Facebook Messenger czy Whatsapp. W większości przypadków wolimy napisać od znajomych niż do nich dzwonić, jest to dla nas szybsze. Jednak wciąż niewiele firm wykorzystuje tego typu narzędzia do kontaktu z swoimi klientami. Jak to zmienić? 

Czat na stornie to prosta forma komunikacji, dzięki którym możemy pomóc potencjalnym klientom kiedy są na naszej stronie internetowej, w czasie gdy tego potrzebują.

LiveChat, Inc – czat tworzony przez polską firmę z Wrocławia, z którego korzystam najczęściej. Posiada on 30 dniowy okres próbny, który może pomóc zweryfikować skuteczność jego działania. Live Chat posiada aplikacje na różne platformy, zarówno na komputery stacjonarne jak i urządzenie mobilne, posiada również wiele integracji i dodatków, które ułatwiają obsługę klienta.

tidiochat.com – narzędzie, które pozwoli nam uruchomić czat, bota, mailing (wkrótce). Bot pozwala na lepszą obsługę klienta, posiada już na starcie wbudowane scenariusze, przez co jego konfiguracja jest łatwa. Posiada aplikację na Windows, Android i iOS.

tawk.tobezpłatny czat na stronę lub sklep internetowy z bardzo dużą ilością funkcjonalności, warto przetestować.

smartsupp.com – Live chat z wideo nagrywaniem odwiedzających. Czat ten można używać za darmo, posiada kilka pakietów płatnych rozszerzające możliwości.

Zopim – Zendesk Chat – rozbudowany czat na stronę, którego koszt używania zaczyna się od 0 zł

Facebook Messenger – narzędzie jest (październik 2019) cały czas w wersji beta, specyfikacja dostępna jest w dziale dla developerów Facebook pod nazwą Customer Chat Plugin.

Jak zainstalować messengera

Aby włączyć wtyczkę na stornie, wystarczy wejść do ustawień swojego Fanpage, następnie w ustawieniach przejść do „Platforma Messengera”, „Wtyczka do czatu z klientem”. 

W dalszych krokach wystarczy podążać za instrukcjami. Podać język wtyczki, wiadomość początkową, ustawić średni czas odpowiedzi (najlepiej ustawić automatyczny), następnie pojawi się kod do wklejenia na stronę internetową.

Kod najlepiej wkleić przy użyciu Google Tag Mangera lub ręcznie po otwierającym znaczniku <body> na każdej stronie, na której ma być wyświetlana wtyczka.

Jeśli posiadasz stronę na CMS WordPress możesz pobrać oficjalną wtyczkę z https://wordpress.org/plugins/facebook-messenger-customer-chat/. Instalacja jest bardzo prosta.

 

Czat na stronę – jaki wybrać?
5 (100%) 2 głosów

Od 2003 roku związany z branżą e-marketingu w tym w szczególności z marketingiem w wyszukiwarkach. Właściciel jednej z najszybciej rozwijającej się i najbardziej perspektywicznej agencji interaktywnej na polskim rynku według Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Następny:

Marketing dla salonu samochodowego

Marketing dla salonu samochodowego