Jak założyć sklep internetowy

Konsumenci nieustanie przenoszą się do internetu, jest to trend, który jest nie do zatrzymania. Polacy pokochali zakupy on-line, kupując coraz więcej i coraz częściej. Z drugiej strony, konkurencja również szybko rośnie. Jaka jest prawda o sprzedaży w internecie? Jakie są mity? Jakie są trendy? Jak i ile można zarobić?

Czat na stronę – jaki wybrać?

Aktualnie coraz większą popularnością cieszą się komunikatory jak Facebook Messenger czy Whatsapp. W większości przypadków wolimy napisać od znajomych niż do nich dzwonić, jest to dla nas szybsze. Jednak wciąż niewiele firm wykorzystuje tego typu narzędzia do kontaktu z swoimi klientami. Jak to zmienić? 

Marketing dla salonu samochodowego

Decyzja o zakupie nowego samochodu, od momentu pojawiania się pomysłu, może zapaść nawet po roku. W tym czasie, potencjalny klient przechodzi krętą i długą drogę do odbioru kluczyków. Sporą część tej drogi pokonuje on-line. Jak sprawić, by na jej końcu odebrał kluczyki właśnie w Twoim salonie samochodowym?

Praca zdalna – nowy wymiar zatrudnienia?

Praca zdalna, w Polsce znana również pod pojęciem „telepraca”, to szybko rozwijająca się forma zatrudniania pracowników. Szacuje się, że do 2020 roku 43% pracowników w USA będzie freelancerami a ciągu dekady nawet 80%1)Według organizacji freelancersunion.org. Trend ten nie omija również Europy i Polski.

Źródło   [ + ]

1.Według organizacji freelancersunion.org

Pozycjonowanie Lokalne

Pozycjonowanie lokalne dedykowane jest przede wszystkim firmom usługowym działającym na danym terenie geograficznym. Takimi firmami najczęściej zarządzają dentyści, prawnicy, komornicy, hydraulicy, fryzjerzy, firmy pomagające w przeprowadzkach, restauracje, itp. Jak widać, są to firmy, do których musimy pojawić się osobiście lub firmy, które dojeżdżają do klienta tylko na określonym terenie działalności. Wobec tego, jak działa pozycjonowanie regionalne?

Jak kupują Polacy?

Właśnie zostało udostępnione badanie IPSOS oraz Google CEE na temat zachowań zakupowych polaków przeprowadzone na próbie 4500 osób. Badanie dotyczyło 16+-letnich użytkowników Internetu w Polsce, na Ukrainie, w Grecji i Czechach, którzy niedawno dokonali zakupu.

Nowoczesna ścieżka do zakupu obejmuje urządzenia, punkty styczności i ramy czasowe. Złożone i zniuansowane, polscy konsumenci dzielą wspólną płaszczyznę ze swoimi regionalnymi odpowiednikami – ale badanie ujawniło zachowania konsumenckie, które można nazwać szczególnie polskimi.

Lojalność wobec marki

Ponieważ globalne marki zmagają się z lojalnością marki, jest ona żywa i dobrze funkcjonuje w Polsce. W trzech spośród czterech kategorii usług i produktów, polscy konsumenci częściej niż ich regionalni sąsiedzi mieli na myśli jedną markę przed rozpoczęciem procesu badawczego.

Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

Punkty styczności offline

W erze cyfrowej nie powinniśmy lekceważyć znaczenia aktywności online w trybie offline. Konsumenci poruszają się płynnie między oboma światami, a jako marketerzy naszym zadaniem jest wprowadzanie na rynek i mierzenie holistycznie.

Polscy klienci cenią tradycyjne sklepy bardziej niż konsumenci z pozostałych trzech krajów. Gdy kupują telewizory, ubrania i obuwie, polscy konsumenci najczęściej korzystają z sklepu stacjonarnego podczas procesu badawczego, niż innych punktów styku offline, takich jak spoty telewizyjne lub wydruki.

Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

„Zainspiruj mnie”

Polscy konsumenci  „zawsze robią zakupy”. Poza zwykłym badaniem specyfikacji produktów i cen, typowy Polak jest „online window shopper” (bardzo często przegląda dostępne produkty, bez konkretnego zamiaru zakupu – np. z powodu braku pieniędzy), który chce się zainspirować, a następnie znaleźć okazję.

Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

Mobilni dwuekranowcy

W mobilnym świecie konsumenci są stale połączeni. Zrozumienie kontekstu – kiedy, gdzie, jak i dlaczego używane są urządzenia mobilne – ma kluczowe znaczenie dla marki, która dociera do klientów w odpowiednich momentach dzięki odpowiednim komunikatom.

Polacy są „dwuekranowcami”, co oznacza, że używają smartfonów do sprawdzania informacji podczas oglądania telewizji. W trzech z czterech kategorii polscy konsumenci częściej niż konsumenci z pozostałych trzech krajów poszukują informacji na swoich telefonach podczas oglądania telewizji lub spożywania posiłków.

Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

Więcej dowiesz się na: www.thinkwithgoogle.com